جام جهانی ۲۰۲۲| از تساوی امیدوار کننده همگروهی‌ها برای ایران تا آزمون سخت سعودی‌ها با مسی/ مدعیان در تدارک اولین پیروزی در روز سوم

9:15 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۳۳۴۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازی های جام جهانی قطر در حال برگزاری است و بازیکنان هر چه در توان دارند می گذارند تا بهترین جام جهانی را به نمایش بگذارند.

خبرگزاری میزان – دومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر بین دو تیم ایران و انگلیس در ورزشگاه بین المللی خلیفه در شهر الریان در حضور 44 هزار 300 نفر برگزار شد که این بازی در نهایت با برتری 6 بر 2 سه‌شیر به پایان رسید. تیم ملی ایران که از ابتدای مسابقه تحت فشار بازیکنان انگلیس بود توسط بلینگهام، استرلینگ، رشفورد، گریلیش و 2 گل ساکا 6 گل را دریافت کرد. پس از آن مهدی طارمی موفق شد روی پاس قلی‌زاده گل اول و از روی نقطه پنالتی گل دوم ایران را به ثمر رساند.

در ادامه مروری خواهیم داشت به آمار دو تیم ایران و انگلیس در این بازی:

سید حسین حسینی برای نخستین بار حضور در جام جهانی را تجربه کرد. وی در اولین تجربه خود متحمل دریافت 6 گل شد. بیرانوند در دقایق ابتدایی مسابقه بعد از برخورد به مجید حسینی با مصدومیت مواجه شد و از زمین بیرون رفت.

مهدی طارمی بیست و هشتمین گل ملی خود و دهمین گل ایران در ادوار مختلف جام جهانی را به ثمر رساند. طارمی اولین گل خود در جام جهانی را مقابل انگلیس به ثمر رساند.

این بدترین شکست تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی بود. پیش از این در جام جهانی سال 1978 مقابل پرو در نخستین بازی شکست چهار بر یک را متحمل شد. تیم ملی تاکنون در تاریخ نتوانسته در دیدار اول جام جهانی پیروز باشد.

انگلیس در نیمه اول ۳۶۶ پاس سالم داد. این بیشترین تعداد پاس از جام جهانی ۱۹۹۶ تا الان بوده است. تیم ملی ایران در این مسابقه کمترین پاس را رد و بدل کرد که این کمترین تعداد از جام جهانی ۱۹۶۶ تا الان بوده است.

دیدار ایران و انگلیس 24 دقیقه وقت تلف شده داشت که این در نوع خودش بسیار جالب توجه است. این برای اولین بار در تاریخ جام جهانی است که این مقدار زمان برای وقت های تلف شده منظور می شود.

تیم ملی کشورمان بعد از این دیدار چهارم آذر ماه ساعت 13:30 در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف ولز خواهد رفت.

و اما در دیگر مسابقه که روز گذشته از ساعت 19:30 برگزار شد، تیم ملی فوتبال سنگال از گروه A رقابت‌ها در ورزشگاه الثمامه مقابل هلند قرار گرفت و با سوت ویلتون سامپایو آغاز شد. این بازی در نهایت با پیروزی 2 بر صفر هلند به پایان رسید. سنگال در این بازی با سیستم 4-3-3 بازی کرد و تیم ملی هلند با سیستم 5-3-2 در این بازی صف آرایی کردند.

نیمه نخست این دیدار چند موقعیت جدی از سوی بازیکنان هلند روی دروازه سنگال صورت گرفت که هیچ کدام تبدیل به گل نشدند. اکثر دقایق این نیمه بازیکنان یکدیگر را محک می‌زدند.

با شروع نیمه دوم بازیکنان دو تیم گرم بازی شدند و حملات به مراتب خطرناک‌تری را روی دروازه‌ها شکل دادند. ممفیس دپای در دقیقه 62 وارد زمین شد. هلند و سنگال حملات زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند که سرانجام در دقیقه 84 روی پاس دی‌یونگ و ضربه سر گاکپو هلند به گل نخست رسید. داور مسابقه هشت دقیقه وقت تلف شده برای این بازی لحاظ کرد که در دقیقه 109 کلاسن گل دوم هلند را به ثمر برساند.

در گروه A جام جهانی اکوادور و هلند با 3 امتیاز در رده اول و دوم قرار گرفتند. سنگال و قطر سوم و چهارم شدند. در بازی بعدی قطر به مصاف سنگال و هلند مقابل اکوادور قرار خواهند گرفت.

در آخرین دیدار شب گذشته در گروه B از ساعت 22:30 آمریکا به مصاف ولز رفت. این بازی که در ورزشگاه احمد بن علی با قضاوت عبدالرحمان ال جاسم قطری برگزار شد با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

تیم ملی آمریکا در این بازی با سیستم 4-1-2-3 در زمین حاضر شد و تیم ملی فوتبال ولز نیز با سیستم 3-4-3 مقابل یانکی‌ها صف آرایی کردند.

دو تیم در نیمه نخست بازی جنگنده ظاهر شدند و چندین موقعیت جدی نیز روی دروازه‌ها ایجاد شد تا اینکه در دقیقه 36 روی پاس زیبای کریستین پولیشیچ، تیموتی وه‌آ موفق شد دروازه ولز را باز کند.

گرت بیل کاپیتان تیم ملی ولز که اولین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند موفق شد در دقیقه 82 یک پنالتی از حریف بگیرد و از روی نقطه پنالتی اولین گلش در جام جهانی را به ثمر رساند.

در گروه B رقابت.ها انگلیس با 3 امتیاز مقتدرانه در صدر ایستاد، آمریکا و ولز با یک امتیاز در رده دو و سوم قرار گرفتند. تیم ملی ایران در این گروه بدون امتیاز در رتبه چهارم ایستاد.

امروز یکم آذر 1401 چهار بازی حساس و مهم از گروه‌های C و D برگزار خواهد شد.

*تیم ملی آرژانتین مدعی اصلی جام جهانی 2022 از آمریکای جنوبی از ساعت 13:30 به وقت تهران باید در ورزشگاه لوسیل به مصاف عربستان برود. قضاوت این دیدار را اسلاو وینچیچ بر عهده خواهد داشت.

نکته جالب این دیدار این است که یاران مسی تا به اینجا رکورد شکست ناپذیری خود را نگه داشته‌اند. قهرمان کوپاآمریکا مقابل عربستانی قرار می‌گیرد که سابقه باخت‌های سنگین به تیم‌های بزرگ را در کارنامه دارد. تیم ملی عربستان در 5 دوره جضورش هرگز در بازی نخست پیروز نبوده است. آخرین بار در افتتاحیه جام جهانی 2018 مقابل روسیه متحمل شکست 5 بر صفر شد، اما در سوی مقابل آرژانتین بیشترین پیروزی در دیدار اول جام جهانی داشته است.

*دومین بازی امروز دانمارک از ساعت 16:30 در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف تونس خواهد رفت. قضاوت این بازی را سزار راموس بر عهده خواهد گرفت.

تیم ملی دانمارک تا به حال در جام جهانی مقابل تونس قرار نگرفته است و از این رو در طی 5 دوره حضور در جام جهانی 4 بار به مصاف تیم‌های آفریقایی رفته که هیچگاه مقابل آن‌ها بازنده نبوده است. دانمارک 5 دوره در جام جهانی بوده و در 4 دوره آن پیروز بوده که در 3 دوره بازی اول را یک بر صفر برنده بوده است. تنها شکست دانمارک در بازی نخست به مقابل هلند در جام جهانی 2010 بوده است. کریستین اریکسن ستاره دانمارک بعد از مشکلات قلبی که در لیگ ملت های اروپا برایش اتفاق افتاد بار دیگر به عنوان کاپیتان به جمع دانمارک بازگشته است.

تیم ملی تونس که در رقابت‌های عرب کاپ خوش درخشید با صعود به جام جهانی سعی بر تاریخ سازی دارد. تیم ملی تونس در اولین حضورش در جام جهانی 1978 آرژانتین، مقابل تیم مکزیک قرار گرفت و در آن بازی اولین پیروزی این تورنمنت را بدست آورد. بعد از آن تیم ملی فوتبال تونس به جز پیروزی 2 بر یک مقابل پاناما در همه بازی‌ها متوقف و شکست خورد. دانمارک در 5 بازی اخیر خود سه پیروزی و 2 شکست بدست آورده و در سوی مقابل تونس در 5 بازی اخیر خود 3 کست و 2 پیروزی بدست آورده است.

*در سومین دیدار امروز از ساعت 19:30 تیم ملی فوتبال مکزیک در ورزشگاه 974 مقابل لهستان قرار خواهد گرفت. قضاوت این دیدار بر عهده کریس بیث خواهد بود.

تیم ملی مکزیک که برای هفدهمین بار در جام جهانی حاضر می شود از این حیث یکی از رکوردداران حضور در این تورنمنت است. بر خلاف ادوار گذشته جام جهانی این بار جراردو مارتینو سرمربی مکزیک تمام بازیکنانش را از لیگ داخلی مکزیک انتخاب کرده و دروازه‌بانشان آلفردو تالاورا با 40 سال سن، مسن ترین بازیکن جام جهانی لقب گرفته است.

رابرت لواندوفسکی ستاره بارسلونا تلاش می‌کند تا در جام جهانی همانند رقابت‌های باشگاهی بدرخشد و بیشتر بار تیم ملی لهستان بر روی دوش او و میلیک خواهد بود. مکزیک و لهستان یک بار در جام جهانی 1978 در مرحله گروهی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با پیروزی 3 بر یک لهستان همراه بود. دو تیم در بازی دوستانه سال 1396 به مصاف هم رفتند که با نتیجه یک بر صفر به سود مکزیک به پایان رسید.

آخرین بازی امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه الجنوب بین دو تیم فرانسه و استرالیا برگزار می‌شود. قهرمان جام جهانی 2018 در حالی محیای برگزاری اولین دیدار خود در جام جهانی می‌شود که تعدادی از ستارگان خود از جمله پوگبا، کانته و کیمبمپه را از دست داده است. شاخص ترین غایب فرانسه که چندی پیش مصدوم شد، کریم بنزما صاحب توپ طلای 2022 جهان است. با این حال فرانسه همچنان با توپ پر مقابل استرالیا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *